hejhej :)

här kommer en liten updatering för den gågna veckan! :)


18:e Juli

vi var nu äntligen i italien efter att ha stått i olika bilköer i vem vet hur många timmar,men det man såg utanför fönstret gjorde väntsn lite mindre jobbig. Italien är verkligen vackert, jag hade hört innan hur vackert det var, men det var unte förräns nu an verkligen förstod det. Varje hus man åkte förbi var en ny syn. Det är verkligen någonting man måste göra: besöka italien.

 

22:a Juli

Denna dag besökte vi Venedig med en svensk guide som var mycket trevlig. Vi åkte bl.a. gondol i venedig, vår guidade tur i staden var mycket intressant, för man fick lära sig mer än man trott att man skulle göra. Men eftersom att vi åkt så pass tidigt på morgonen så orkade man inte lyssna  på allt han sa hur mycket man än försökte.Jag köpte en "maskerad mask" som var en av de grejerna som verkligen hade faschinerat mig dagen, men jag köpte även en  "solfjäder" vilket var väldigt bra att ha då de var över 40 grader i venedig. Allt som allt var vi alla väldigt nöjda med dagen.

 

23:e Juli

EDenna som alla andra dagar förutom venedig dagen så gick vi alla ner till stranden efter frukosten och badade och solade fram tills vi kände att det var lunch dags. Det var mestadels det våra dagar bestod av, bada och sola! Men just denna dag bestämde vi oss för att åka in til Caorle på kvällen för att äta mat istället eftersom att vi redan testat de restauranger som låg i vårat område. Caorle är en mycket vacker stad med många affärer och mycket trevliga människor och mycket god mat.

 

24:e Juli

Det var nu sista kvällen i Italien så vi åkte in lite tidigare än kvällen innan för att få lite mer tid att shoppa. Jag hittade ingenting förutom en present till Lisa men Davve köpte ett par jeans iallafall. Det som var lite jobbigt var det att det var just denna dag jag och mn pojkvän firade 1 månad och jag var inte ens hemma men det som var en liten tröst var att även oscar och hans tjej hade en månad denna dag, så även han missade det.

 

25:e Juli

Jag sov inte så mycket denna natt pga. att vi skulle åka halv 4 och då kände jag att det inte var så stor idé att sova så jag smsade med min älskling istället, men jag somnade till slut halv 3 så jag sov en timme och max 2 timmar i bilen om ens det. När vi kom fram till hotellet vi skulle bo på i Österrike, wein så blev vi minst sagt chockade och besvikna men insidan var lite bättre i alla fall. Det såg ut som ett pensionat jämfört med dem ställen vi bott på tidigare, men de var bara att se glad ut.

 

26:e Juli

Vi åkte in till stan för att göra lite klturella grejer men det blev inte så mycket eftersom att nästan allt var stängt eller kostade för mycket, men vi gick mycket och åkte häst och vagn. Mitt enda krav var att vi skulle få vita hästar vilket vi fick. Så då var jag glad, men den vagnen som familjen Åberg åkte så berättade kusken lite iallafall under åkturen våran satt helt tyst förutom när hon pratade med hästarna var söta i alla fall.

 

27:e Juli

Vi åkte även denna dag in till stan och jag köpte en adidas väska och ett par jeansshorts. Det blev även mycket gående denna dag så när vi kom fram tillbaka till hotellet så packde jag ner mina grejer och duschade för att komma i säng tidigt för att vi skulle åka tidigt dagen därpå men det blev inte så tidigt iallafall. Det var nu bara 6 dagar kvar tills jag skulle få komma hem till min älskling men det kändes som att den här veckan skulle gå väldigt segt.. mycket pga. att jag saknade honom så mycket och verkligen längtade efter att få träffa honom.

 

28:e Juli

Idag kom vi fram till Prag , där vi bor på ett pensionat som är riktigt mysigt. Och jag köpte även en present till min pojkvän och en till Matildha :) men nu skriver jag mer imorgon eller när jag kmr hem!

 

 

Puss på er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0